Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben
Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Kárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem
Az AMASS nemzetközi művészetpedagógiai kutatás fő célkitűzése olyan módszerek kidolgozása és kipróbálása volt, amelyek szociális és tanulási hátránnyal élő tanulók
tagjai képességeiket fejlesztve esélyt ad a továbbtanuláshoz és a munkához. Ezeknek a tanulócsopor toknak a természettudományok és a matematika okozza a legtöbb nehézséget, ezért a fejlesztő programban a STEAM integratív pedagógiai modellt választottuk, amely kreatív feladatokkal és tudományos vizualizációs módszerekkel támogatja a mély és maradandó ismeretszerzést ezen a területen. A cikk első szerzője a hatályos matematika és vizuális kultúra tantervekhez illeszkedő pedagógiai programot dolgozott ki, és próbált ki 5. és 6. osztályos, szociális és / vagy tanulási hátránnyal és
viselkedési problémákkal küzdő, tanulócsoportokban. Az iskolán belül, tanórákon és informális tanulási programokban: fejlesztő foglalkozásokon és szakköri keretben lezajlott
fejlesztő program beválás vizsgálatát a téri képességeket és a kreativitást értékelő tesztekkel és portfolió értékeléssel végeztük el. Az AMASS kutatás munkatervének megfelelőnek, fenntartható innovációra törekedtünk, eredményeinket rendszeresen megosztottuk pedagógusképző és továbbképző rendezvényeken