spot_img

STEAMpunk

Vizuális média – gyakorlati megoldások

Gál András, Szent Miklós Görögkatolikus Iskola és Óvoda – Edelény

Absztrakt

A nevelő-oktató munka intézményesült színtereiben, 45 percenként frontot nyitunk valami ellen vagy valami mellett. A vizuális nevelés az iskolában permanensen „fegyverben áll”: a társadalmi környezet (bármely vizualizálható jelenségével), alaptantervi tartalmak, azok mennyisége, kerettantervi ajánlások, éves és heti óraszámok, tanmenet. Hogyan lehetne a szűk időbeli kereteken belül jól átadni régi alapvetéseket, valamint korszerű (a jelenkorra is reflektáló) ismereteket, megfelelni a tantervi előírásoknak, vizuális-esztétikai (kép-használói) alapon személyiséget formálni, közös munkára motiválttá tenni tanítványainkat? Mindezt egy olyan korban, amelyben a gyerekeket nem kell meggyőzni a kép fontosságáról, hiszen generációjuk számára a kép nem csak a gondolkodás tárgya, de kitüntetett eszköze is. A Moholy-Nagy Vizuális Modulok kutatási munkacsoportjai – működésük négy éve alatt – erre a kérdésre keresték a választ.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK