Lapszámok

2021/2

Letöltés:

2021/2. szám tartalma

Bevezető:

Kiss Virág: A művészet, mint eszköz

Művészet és élet

Az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola 

L. Ritók Nóra: Művészettel neveléssel a felemelkedésért. Az Igazgyöngy Alapítvány és Alapfokú Művészeti Iskola munkájáról

Somody Beáta: Egy szekrény „margójára”. Alkotó, produktív tevékenységek és hatásuk a közösségépítésre

Pók Tímea: Védett Gyermekkor Projekt – Világ Gyermekei Találkozó

Mészáros Anna: Kép-alkotás. A Nemzeti Tehetség Program szerepe az alapfokú művészetoktatásban

Designkultúra és környezetkultúra

Baranyai Zoltánné: Diákjaink értékteremtő munkája – Környezetgazdagító projektek

Múzeumi tanulás

Perenyei Mónika: Az MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény küldetéséről szubjektív nézőpontból

Plesznivy Edit: Az OPNI egykori múzeuma és galériája

Schopp Ildikó: A Parafitt SE a Műcsarnokban. Beszámoló egy sikeres együttműködésről

Vizuális kompetencia kutatás

Kiss Virág: Művészetterápia, művészettel nevelés, művészetalapú módszerek I-II.

Platthy István: Szimbiotikus állapotok I. rész. A korai érzelmi elhanyagolás miatt keletkezett, érzelmi labilitás bemutatása egy rajzi sorozaton a gyógyulás stációin keresztül

Simon Hilda: Művészetterápiás vizuális játékok nyugdíjasokkal

Törzsök-Connolly Éva: Katarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Horváth Annamária, Kiss Virág: Brummogda, „maciterápia”. Interjú Horváth Annamária művészetterapeutával

Jó hagyományaink

Fabulya Zoltánné: Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Tamás Katalin: Alkotással a tanulásért – Sándor Éva életműve

Sándor Katalin: A hintától a tehetséggondozásig. Interjú Sándor Évával

InSEA Hírmondó

Klima Gábor: InSEA Hírmondó, 2021 január-február

2021/1

Forrás: Sinkó István: Hommage á B.I. akril, vászon 50×50 cm, 2020. 
Megemlékezés

Letöltés:

2021/1. szám tartalma

Kárpáti Andrea és Somody Beáta: Köszöntjük az olvasót!

Sinkó István: Bodó, a Mester. Bodóczky István /1943-2020 /

Művészet és élet

Vincze Angéla: Speciális igényű tanulók segítése: a vizuális nevelés művészeti nevelésének folyamata, hatása

Páncsics Edina: Érintések – széljegyzet egy autistaprojekthez

Báli Péter: ElasztIQs Iskola – egy kísérlet

Designkultúra és környezetkultúra

Gaul Emil: Beköszöntő a Környezetkultúra rovathoz

Szentandrási Dóra, Terbe Rita és Szentandrási Réka: Nem látó gyerekek a GYIK műhelyben

Rostás Zsuzsanna: Kézműves foglalkozások SNIs gyerekekkel

Egervári Júlia és Szabó Beatrix : Egység és egyéniség – egy komplex művészeti csoport inkluzív programja

Múzeumi tanulás

Somogyi-Rohonczy Zsófia: „Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.” Önismeret és az élet kérdései egy képzőművészeti pályázaton

Vásárhelyi Tamás: Tér-Mozgás-Csönd – Két Tamás együttműködéséről

Vizuális kompetencia kutatás

Kárpáti Andrea: Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért: az AMASS kutatásról

Sándor Katalin: Tapasztalatok vizuális alkotásról és befogadásról egy bentlakásos intézmény festőműhelyében

Simon Tünde: A vizuális nevelés lehetőségei a 21. századi kompetenciák fejlesztésében

Vizuális versenyek

Garamvölgyi Béla és Póczos Valéria: Gyengénlátók a Fővárosi Komplex Rajzversenyen

Zombori Béla: Micsoda cirkusz! A 2020-as Vizuális Kultúra OKTV

Jó hagyomány

Fabulya Zoltánné: Balogh Jenő élete és munkássága