Lapszámok

2021/5

2021/5. szám tartalma

Művészet és élet

Király Fanni: Művészeti gyerektáborok a Corvin Rajziskolában

Kustánné Hegyi Füstös Ilona, S. Bujdosó Tünde, Zewde Eszter: Valóságos mese a Skanzen Mesetáborában

Petró Zsuzsanna: Lazíts és alkalmazkodj! Változások időben, térben, képzeletben, a Zebegényi Ifjúsági Művésztelepen

Sinkó István: Táborok változó korokban
1976–80 NYIK tábor II. kerület Marczibányi tér-Hűvösvölgy
1999–2017 Zebegényi Szőnyi István Baráti Kör Ifjúsági Képzőművészeti Tábor
1999–2008 GYIK tábor Szanticska

Környezetkultúra és designkultúra

Eplényi Anna: Nyaralás a selyemúton Kultúrtörténeti, tájépítészeti és kertművészeti alkotófeladatok Kínából és Belső-Ázsiából

Páncsics Edina: Indigó csoport, avagy a Titkok Kertje komplex művészeti tábor

Törőcsik Katalin: Beszámoló a Tükröződések alkotótáborról A MOKKA Alkotócsoport 2021. évi nyári tábora

Múzeumi tanulás

Dabi-Farkas Rita, Joó Julianna: És mégis mozog…  Animációs nyári táborok az Iparművészeti Múzeumban és a Ludwig Múzeumban

Somogyi-Rohonczy Zsófia: Mit is csináljon nyáron a gyerek? Félnapos nyári táborok és családi programok

Székely Ágnes: Ha nyár, akkor tábor(oztatás)! Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról

Jó hagyományaink

Bakos Tamás: Bálványos Huba, a tanár 1. rész

Hangyel Orsolya: „Arány, irány, tónus” Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban

InSEA Hírmondó

Klima Gábor: InSEA Hírmondó 2021. ősz/tél

2021/3

Letöltés:

2021/3. szám tartalma

Ez a lapszám az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport, “Moholy-Nagy Vizuális Modulok – a 21. század képi nyelvének tanítása”, 2016-2020, projekt néhány eredményét jeleníti meg. A lapszám elkészítését a Magyar Tudományos Akadémia Tantárgypedagógiai Kutatási Programja támogatta.
 

2021/2

Letöltés:

2021/2. szám tartalma

Bevezető:

Kiss Virág: A művészet, mint eszköz

Művészet és élet

Az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola 

L. Ritók Nóra: Művészettel neveléssel a felemelkedésért. Az Igazgyöngy Alapítvány és Alapfokú Művészeti Iskola munkájáról

Somody Beáta: Egy szekrény „margójára”. Alkotó, produktív tevékenységek és hatásuk a közösségépítésre

Pók Tímea: Védett Gyermekkor Projekt – Világ Gyermekei Találkozó

Mészáros Anna: Kép-alkotás. A Nemzeti Tehetség Program szerepe az alapfokú művészetoktatásban

Designkultúra és környezetkultúra

Baranyai Zoltánné: Diákjaink értékteremtő munkája – Környezetgazdagító projektek

Múzeumi tanulás

Perenyei Mónika: Az MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény küldetéséről szubjektív nézőpontból

Plesznivy Edit: Az OPNI egykori múzeuma és galériája

Schopp Ildikó: A Parafitt SE a Műcsarnokban. Beszámoló egy sikeres együttműködésről

Vizuális kompetencia kutatás

Kiss Virág: Művészetterápia, művészettel nevelés, művészetalapú módszerek I-II.

Platthy István: Szimbiotikus állapotok I. rész. A korai érzelmi elhanyagolás miatt keletkezett, érzelmi labilitás bemutatása egy rajzi sorozaton a gyógyulás stációin keresztül

Simon Hilda: Művészetterápiás vizuális játékok nyugdíjasokkal

Törzsök-Connolly Éva: Katarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Horváth Annamária, Kiss Virág: Brummogda, „maciterápia”. Interjú Horváth Annamária művészetterapeutával

Jó hagyományaink

Fabulya Zoltánné: Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Tamás Katalin: Alkotással a tanulásért – Sándor Éva életműve

Sándor Katalin: A hintától a tehetséggondozásig. Interjú Sándor Évával

InSEA Hírmondó

Klima Gábor: InSEA Hírmondó, 2021 január-február

2021/1

Forrás: Sinkó István: Hommage á B.I. akril, vászon 50×50 cm, 2020. 
Megemlékezés

Letöltés:

2021/1. szám tartalma

Kárpáti Andrea és Somody Beáta: Köszöntjük az olvasót!

Sinkó István: Bodó, a Mester. Bodóczky István /1943-2020 /

Művészet és élet

Vincze Angéla: Speciális igényű tanulók segítése: a vizuális nevelés művészeti nevelésének folyamata, hatása

Páncsics Edina: Érintések – széljegyzet egy autistaprojekthez

Báli Péter: ElasztIQs Iskola – egy kísérlet

Designkultúra és környezetkultúra

Gaul Emil: Beköszöntő a Környezetkultúra rovathoz

Szentandrási Dóra, Terbe Rita és Szentandrási Réka: Nem látó gyerekek a GYIK műhelyben

Rostás Zsuzsanna: Kézműves foglalkozások SNIs gyerekekkel

Egervári Júlia és Szabó Beatrix : Egység és egyéniség – egy komplex művészeti csoport inkluzív programja

Múzeumi tanulás

Somogyi-Rohonczy Zsófia: „Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.” Önismeret és az élet kérdései egy képzőművészeti pályázaton

Vásárhelyi Tamás: Tér-Mozgás-Csönd – Két Tamás együttműködéséről

Vizuális kompetencia kutatás

Kárpáti Andrea: Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért: az AMASS kutatásról

Sándor Katalin: Tapasztalatok vizuális alkotásról és befogadásról egy bentlakásos intézmény festőműhelyében

Simon Tünde: A vizuális nevelés lehetőségei a 21. századi kompetenciák fejlesztésében

Vizuális versenyek

Garamvölgyi Béla és Póczos Valéria: Gyengénlátók a Fővárosi Komplex Rajzversenyen

Zombori Béla: Micsoda cirkusz! A 2020-as Vizuális Kultúra OKTV

Jó hagyomány

Fabulya Zoltánné: Balogh Jenő élete és munkássága